جلسه بررسي فرصت ها و چالش ها و راهکارهاي توسعه صادرات خرما در کشور و در استان سيستان و بلوچستان با همت مرکز بنياد ملي نخبگان و دانشگاه سيستان و بلوچستان، شرکت شهرکهاي صنعتي  و انجمن ملي خرماي ايران برگزار گرديد. ابتدا در جلسه بخش خصوصي به مسائل و مشکلاتي که در حوزه صادرات خرماي رقم مضافتي، ربي و ساير ارقام در ساير استان داشتند را مطرح نمودند. در ادامه سازمان هاي دولتي (سازمان صمت، سازمان جهاد کشاورزي استانداري) پاسخگوي اين مشکلات بودند و راهکارهايي پيشنهاد دادند. آقاي اکبري به نمايندگي از  اتاق بازرگاني بم و انجمن ملي خرماي ايران توضيحات کاملي در خصوص فعاليت هايي در راستاي توسعه صادرات خرما ارائه نمودند. همچنين دبير انجمن ملي خرماي ايران آقاي تکلوزاده در ابتداي جلسه فعاليت هاي انجمن خرما جهت بهبود فضاي کسب و کار خرما را اشاره نمودند.

مصوبات جلسه اين نشست به شرح ذيل مي باشد:

حضور فعالين کسب و کار خرماي سيستان و بلوچستان در نمايشگاه هاي بين المللي مواد غذايي با حمايت مالي و پشتيباني سازمان هاي دولتي

حمايت کامل در راستاي بهبود و راه اندازي سايت هاي تخصصي و چند زبانه

برگزاري کلاس هاي آموزشي مستمر و کاربردي در مبادي توليد توسط سازمان هاي دولتي

همچنين جلسه اي در اتاق بازرگاني، صنايع، معادن و کشاورزي زاهدان با حضور دبير انجمن ملي خرما ايران، عبدالحکيم ريگي رئيس اتاق زاهدان، آقاي اکبري و آقاي شهنوازي برگزار گرديد. هدف از برگزاري اين جلسه فعال‌تر سازي انجمن خرماي استان سيستان و بلوچستان بود و مصوب گرديد آقاي حميد رضا خاوري به عنوان دبير انجمن خرماي استان سيستان و بلوچستان آغاز به فعاليت  نمايند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست