تصدی گری حکمرانی در نظام استاندارد به انجمن ملی خرما واگذار می شود

با هدف رشد تولید کیفی و توسعه بازارهای صادراتی صنعت خرما؛ تصدی گری حکمرانی در نظام استاندارد به انجمن ملی خرما واگذار می شود

نشست محمد هادی مقدم عضو هیات رئیسه انجمن ملی خرمای ایران با رییس سازمان ملی استاندارد ایران چهارشنبه ۲۰ اردیبهشت ماه 1402

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران در نشستی با انجمن ملی خرمای ایران ضمن تاکید بر اهمیت کنترل بازار و حذف واسطه گری ها، در راستای حمایت و رفع موانع، تصدی گری حکمرانی در نظام استاندارد را با هدف رشد تولید کیفی و توسعه بازارهای صادراتی خرما به این انجمن واگذار نمود.

دکتر مهدی اسلام پناه در این نشست که پیش از ظهر امروز در سازمان ملی استاندارد ایران برگزار شد با اشاره به بسته تحولی بهار خدمت در دولت مردمی گفت: این بسته تحولی در سازمان ملی استاندارد ایران با نگاه ویژه به رشد تولید داخل و توسعه صادرات تهیه و در روزهای اخیر برای اجرا ابلاغ شده است.

دبیر شورای عالی استاندارد، تقویت تشکل ها را مورد توجه قرار داد و گفت: معتقدم انجمن ها با نگاه ویژه می توانند دست واسطه گری را در این زمینه از میان بردارند تا فضای مناسب تری را در کسب بازارهای صادراتی از آن خود کنند.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با بیان اینکه محصول خرما در سبد غذایی کشور جایگاه ویژه ای دارد؛ افزود: با وجود 400 نوع خرما در کشور ضرورت فرهنگ سازی جهت افزایش سرانه مصرف سالانه و برنامه ریزی افزایش سهم بازارهای صادراتی حائز اهمیت می باشد.

دکتر اسلام پناه، اعلام کرد: این سازمان در دوره تحولی با تسهیل فرآیندها از تولید کیفی پایدار برای افزایش سهم بازارهای خارجی حمایت می کند.

در این نشست مقرر شد؛ کمیته مشترکی بین سازمان ملی استاندارد ایران و انجمن ملی خرمای ایران برای رفع موانع و مشکلات و دریافت نظرات و پیشنهادات راهبری در راستای اهداف کلان کشور تشکیل شود.

محدودیت ها و تعرفه های خدمات آزمایشگاهی، استاندارد متناسب با نیاز بازارهای صادراتی از دیگر موضوعات مورد بحث در این نشست بود.

عضو انجمن ملی خرمای ایران نیز در این دیدار با بیان اینکه ایران سومین تولید کننده و هشتمین صادر کننده خرما در جهان است گفت: با حمایت های سازمان ملی استاندارد ایران رتبه صادراتی کشور تا پایان سال جاری ارتقاء خواهد یافت .

وی از رویکرد حمایتی سازمان ملی استاندارد ایران به بخش خصوصی، تقدیر کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست